Заклещване в Бали-незия :)


маршрутът през Индонезия до момента

Unstoppable
https://www.youtube.com/watch?v=W_9CcHC3VRs


долният текст е кирилициран автоматично и пълен с правописни грешки, за което се извинявам

Яката я зациклих в Бали тези дни заради безобразната лудост на миграционните тук - процедурата по удължаване на визата с още един месец отнема над 10 дни като през това време 5 дни от новата виза вече ще са изтекли! Не знам какво е това безумие, но на никого не препоръчвам тази процедура, избегнете я на всяка цена, един месец е предостатъчен за Индонезия освен ако искате да разгледате повече от три острова, както в моя случай - боря се за достигане до Калимантан, през Ломбок, Сумбава, Флорес и Сулавеси ама да видим... 
През последните 27 дни съм в супер изтрещялата Индонезия, която още не мога да преценя дали просто частично не харесвам, или направо не понасям :)) Е, Бали специално едва го търпя, здраво ми накъса нервичките и какъвто съм кибрит всеки ден ми се иска така от сърце и душа да хвана някои от мнoгoто дребни безочливи таргаши и нагли таксиджии и да го удуша!!! 


Но да започна със Суматра накратко... На 1-ви ферито акостира в Думай и веднага ме вербуваха за учителстване по английски на местните ученици, изкарах една нощ в дома на даскала им, а сутринта се отправих към новото незивестно. Извървяването пеш на Думай беше мъка откъдето и да го погледнеш... жега до припадък, мръсотия до шия, смрад от канали с черна вода, която дори не мога да опиша, прахоляк, боклуци, трафик, мизерия, коптори.... усмихнати бедни хорица, подвикващи през минута "хелло мистер", безчет мераклии за селфита с мен, които ме "нападаха" на групи, явно е някаква безумна мода в Индонезия да се снимат с чужденци?! Така и не разбрах защо масово искаха да се снимат с мен, но след първите два дни това започна много силно да ме изнервя и тъй като съм интровертен тип човек със силна привързаност към лично пространство (каквото тук просто няма) ми дойдоха много в повече индонесийските социални нрави... Иначе хората из цяла Суматра бяха много мили, гостоприемни, щедри и усмихнати, ама истински весели и щастливи, поне тези, които срещах. Придвижването обаче надмина всичките ми очаквания по степен на ужас... пътищата навсякъде из острова са в кошмарно състояние, целите изпоразбити и движението по тях в кола или камион буквално боли! Километрите са много хиляdй, а скоростта на движение не се вдига над 20-30 км в час. Обикновено на стоп качват бавни камиони, возенето в които е непоносима мъка. Всихцки шофьори пушат зверски, "изпуших" стотици цигари за 10 дни пътуване. Непоносимата смрад на цигарите се смесва жестоко със смрaдтта от изгорелите газове от стотиците стари камиони и коли, а шофьорите въобще не гасят двигателя дори когато са спрели, което предизвиква ужасяващо обгазяване нонстоп. Като добавим и адската жега, постоянния непоносим шум от мотори, високоговорителите на джамиите, в които от 4 сутринта канти гласа на мюезина (чийто гласни струни искам да прережа една по една!!), маймунските крясъци на местните и ежедневната невъзможност да се спи, човек се чувства като пиян морков постоянно, 24 часа. Аз направо не знам как това, през което минах в Суматра, не ме събори на легло... във всеки случай на никого не препоръчвам да прави това, което аз направих за 10 дни. Че и не ползвах никога никакъв градски транспорт в огромните им градове, за да се измъкна от тях и всичките ги вървях пеш... и на Ява и Бали също. След Думай два дни се мъчих да се добера до езерото Тоба и остров Самосир, така започнаха безсънните ми суматренски нощи. Първата нощ в дома си ме покани шофьора на камиона, така се озовах в малка бедна къща в планинско село, даже в масата в хола зееше огромна дупка, хората нямаха дори тоалетна, да не говорим за вода, а живееха няколко поколения под един покрив. Появата ми предизвика нечувано за селото събитие, заваляха хиляди снимки, сервираха ми се храни, водиха ме до джамията да се изпикая, понеже нали нямаха тоалетна... Много има да разказвам за това гостуване по-нататук в постовете за Индонезия, бе най-интересното в Суматра със сигурност. 

На другия ден, след целодневно лашкане в бавен камион по разбити пътища, стигнах Парапат и бреговете на езерото, спах на кея и един тормозител дойде посред нощ, беше пиян и обикаляше около палатката като ми говореше небивалици. Предупредих го да си ходи вкъщи, иначе викам полицията, която бе съвсем близо, след второто предупрежденеи се махна. Аз все още не бях на нож срещу хорицата, защото ми беше втори ден в Индонезия и тъмната ми страна още не се бе възпламенила до такава степен каквато е сега, едва я овладявам, дано не направя нещо лошо на някого в скоро време. За два дни съвсем леко се изнервих от постоянното човешко присъствие и внимание, но капацитета ми на поносимост към всичко това не бе особено голям и на 4-тия ден нещата почнаха да стават твърде трудно смилаеми... Тотална липса на спокойствие, лично пространство, тишина, свеж въздух, спокоен сън, момент със себе си... всичко това направо ме смазва, вече 27 дни!!! Умирам за тишина, за покой, за пълна липса на двуноги маймуни и постоянния шум от мотори, и непрестанното обгазяване и омирисване с цигари... 
На Самосир разгледах много интересните къщи на етноса батак, понаучих няколко думички на езика им, след което хванах стопа за към Букитинги - следващата ми спирка. Отново нощувах в къща на шофьор на камион по негова покана, семейството ме прие радушно, естествено спането отново не бе възможно заради наличието на много хора, ставащи и лягащи си по най-различно време в денонощието. Много характерно за хората тук е, че те не уважават изобщо съня на другите. Когато някои се събуди, веднага започва да вдига шум, пуска ТВ, пуши цигари до главата на спящия, говори на висок глас без изобщо да му пука. На практика спането е невъзможно по домовете на хората, просто се оцелява още една нощ, защото поне сте на сигурно и никoй няма да ви нападне. На Суматра не спах 10 от 10 нощи! Всичко бе придремване и отчаяни опити за заспиване, които винаги свършваха в 4 сутринта с крясъка на мюезина, които на няколко пъти почти ми докара инфаркт. Няма шанс да си легнете на място, където да сте далеч от джамия, те са просто навсякъде...). До Букитинги се добрах след още едно денонощие стоп, спах в една кола по пътя, а шофьора - в ресторант. Те така си спят тук, тираджиите например никога не спят в камионите си, понеже е голяма жега, а в ресторантите, където се хранят, капят и перат. Така за мен всеки път оставаше празна кола или камион за спане от порядъка на 3-4 часа, докато те починат и пак тръгнат да карат. В Букитинги разгледах града, едни тунели, правени от японците, както и прекрасен каньон, след което се добрах до езерото Maninjau. Гледките към него бяха фантастични отгоре, но когато стигнах самото езеро, хич не беше толкова розово... Типично по индонезийски всеки квадратен метър бе населен, а където нямаше къща, имаше оризище, няма да описвам самото езеро колко бе мръсно - пълно с боклуци навсякъде ва водата и по брега!!! През ум не би ти минало да влезехс да поплyваш.. Хората в тази страна са тотално лишени от идея за събиране на боклука и всичко се хвърля навсякъде, тонове пластмаса където и да погледнеш, а най-страшното е, че сметоизвозването така или иначе никакво го няма и когато стане прекалено, боклуците се горят, което предизвиква колосално отравяне на въздуха...  
Спането до Maninjau хич не бе леко, два часа обикалях по тъмно в търсене на безопасно място за палатката, надявайки се някой да ми предложи двора на къщата си, накрая ми предложиха, само че хората бяха меко казано комерсиално настроени, защото това езеро все пак вижда по някои турист от време на време и не спряха да се опитват да ме навиват за какви ли не турове и да купя какви ли не джунджурии. Като видяха, че няма да изкарат пари от мен, дори тоалетната не ми предложиха да ползвам. Спах на супер малкия кален двор докато валеше порой и понеже къщата бе до пътя, шумът от мотори продължи цяла нощ. Индoнезия никога не спи, не знам как изобщо са живи тези хора... то е ясно защо няма много живи баби и дядовци, явно млади си умират. 

Следващите много дни прекерах в непрекъснато пътуване, повече спирки не правех, само стопирах транзит в стремеж да стигна заветната цел - ферибота за Ява. Кошмарат бе пълен, изкарах една безсанна нощ в кола, хората бяха много мили, черпеха ме куп храни и даже сувенири ми подариха. С тях пътувах до Jambi, на следващия ден в полузаспало състояние хванах камион на стоп - най-дългия ми стоп с камион в това пътуване - цели 3 дни. Първата нощ я прекарахме в 12 часово задръстване на главния път заради поредната катастрофа - три камиона, нанизани един в друг, шофьорите загинали. 12 часа на едно място седя камиона, мърдахме с около 500 метра на час, колкото двигателя да сеdi нонстоп включен, както и тези на всички останали безброй МПС-та на пътя. Издуших се и цяла нощ дремах в камиона като ми стана адски лошо от изгорелите газове и милионите цигари на шофьора, които се казваше Боби и иначе беше много добра душа. 
На сутринта се съвзех за поредния ужасно мъчителен ден в камиона. Прогресат бе просто плачевен, три дни и нощи не можехме да минем 700 км. Суматра направо ме смаза. А Боби както всички останали тираджии спирахсе постоянно за какви ли не почивки - кафе, душ, ядене, цакане на телефона, игра на комар, празни приказки с колеги... пътуването с камион през Суматра е кошмар, които не пожелавам на никого. От здравите ми допреди нерви не остана и помен и много взех да се дразня от цялата тая загуба на време, най-лошото се случи - започнах да усещам, че от няколко дни насам затъпявам, а това много ме стресира, затова през целия път в камиона се мачех да чета книга, което бе направо мисия при цялото нечовешко друсане по дупките. На третия ден сутринта забелязах нещо ужасяващо - от непрекъснатата седяща поза и двата ми крака бяха силно отекли и подути в областтта на глезена! Такова нещо ми се случва за първи път и тотално се втрещих какво може да ти причини тридневно обездвижване!! Няма нищо по-лошо от липсата на движение и не проумявам как хората живеят, седейки по цял ден на един стол в офис... лелеее аз ако това два дни го правя ще се метна от покрива!!! Ужасно много исках да сляза от камиона, но нямаше никакъв смисъл, защото щеше да ме вземе друг камион и същия сценарии да се повтори. А за спиране за почивка не може и дума да става, няма къде игла да хвърлиш и да не уцелиш човече или къща. На всичко отгоре точно тези южни провинции се водят с огромна престъпност и много опасни, хората постоянно ме предупреждаваха много да внимавам около Палембанг. 
Инквизицията в камиона свърши на четвъртата сутрин като преди това изкарах 4 часа на ферито, опитвайки отчаяно да спя в една стая с 20-тина хъркащи тираджии, това фери бе само за камиони и естествено го минах безплатно. Хубавото бе, че макар да не спах, успях да изкарам 4 часа в легнало положение и отокът веднага спадна. На следващия ден като тръгнах и пеш, напълно се оправи. Това беше едно наистина теgаво возене... 

На Ява ме очакваха същите проблеми, каквито и на Суматра - човешкия фактор и всичко, произлизащо от него. Ява е най-брутално пренаселения остров в страната, те всичките са зверски пренаселени, но Ява е номер едно. Успях с триста зора да заобиколя Дjaкарта по страничен път направо към Богор, там разгледах набързо ботаническите градини и привечер хавнах стоп с богаташ от Бануянги, които реши да ме покани да нощувам в хотела, където е оtsеднал. Спах на двора на палатка, понеже отказах да спя в стаята му, а на другия ден пътуваше с колата към дома си и ме откара чак до Yogyakarta, което е цял ден шофиране. На Ява пътищата са много по-добри от Суматра, но трафикът е все така брутален и непоносим, шумът и мръсотията - навсякъде. Човекат на име Джеми през цялото време ме черпи храни и ми беше много неудобно, че не платих нито веднъж, а като личност беше пълната моя противоположност, не спря да ми обяснява колко много обича да има обслужващ personal и колко е важен за него комфорта. Не отсядал никога в хотели, по-евтини от 40 долара нощувка, не яде по местните варунги (така се наричат ресторанчетата, които са буквално навсякъде и не са луксозни, нито особено чисти), а само в скъпи ресторанти. Има жена и дъщеря, които каза, че не искал да има, оженил се насила заради родителите си и сега едва живее със семейството си под един покрив, явно не се разбират. Жена му постоянно му казвала, че не е важно дали той ще се прибере у дома, но парите трябва да са на масата. Егати болните хора има на тоя свят... като слушам историите на хората, взели ме на стоп, седя и се чудя колко извратено същество всъщност е човека и на какви неща е способно... 
В Yogyakarta останах няколко дни на супер евтин хоstел, за да разгледам всичко интересно в града и за да се затворя между 4 стени и да си успокоя измъчените от човешкия фактор нерви. Успях да се промъкна без билет в най-известния храм на Индонезия - Боробудур, за сведение - билетът за чужденци е 42 лв! Същата е сумата и за съседния храм Прамбанан. И в двата влязох без билет, прескачайки огради :) След Yogyakarta успях за два дни да стигна до вулкана Бромо като нощта по средата я прекарах в полицията и беше наистина кошмарна нощ... Разпънах палатката пред участъка, които бе до пътя, шумът от МПС-тата бе абсолютно непоносим, отделно бе такава жега, че не можеше да се спи в палатката, а за капак на всичко полицаите бяха тотални ологофрени и ме тормозиха цяла вечер - първо ми гледаха паспорта половин час, чудейки се коя виза от коя държава е, после единият реши, че може да съм терорист и да имам бомба в раницата и директно ми го каза като поиска да ми претърси раницата. След всичко това чак в полунощ ме оставиха да спя, да ама не! Даже и да не беше трафика, дебилите не спряха да говорят на висок глас буквално до главата ми, дойдоха и нови полицаи и всички започнаха да обсаждат "оранг буле" и да се хилят и издават всякакви маймунски звуци. В Индонезия нечленоразделната комуникация е на първо място преди всички други езици и човек иска, не иска трябва да свикне с постоянните викове "еееееи" "аууу" и т.н., които се предполага, че заместват думите нацяло, тъй като е много по-трудно да се използват цели думи. И те явно си се разбират по тоя начин... 
След ада в полицията успях да се добера до Бромо същия ден. Мечтаех, че високо в планината няма да има хора и най-сетне ще намеря така мечтания покой... хахахах, глупости на куп!!! Беше пълно с местни, които дълбаеха из пясъците около Бромо с моторите си, вдигаха невъобразима врява, а отделно на всеки метър ме преследваха нагли мото-таксита, които ми се предлагаха по сто пъти без да приемат "не" за отговор, докато накрая наистина загубих търпение и се засилих към един да го сваля от мотора и да го пребия, а той така се уплаши, че слезе от мотора и хукна да бяга. Наистина исках само да ги умъртвя, за да млъкнат, исках само 5 минути тишина!!! На тоя етап вече Индонезия така ме бе иzнервила, че едва устисквах. Беше 19-тата нощ без нормален сан... За щастие когато се стъмни цялата човешка сган се изнесе по хотели и села, в подножието на Бромо, където кампирах, настана тишина и, о чудо - за първо път чух птича песен!!! Това бе първата нощ, в която успях да спя. Но за жалост още в 5 сутринта се събудих от десетките мотори и коли с туристи, които налазваха района за изгрева. Изкарах много добър хайкарски ден из района на Бромо като извървях доста километри и се качих на всичките гледки и връхчета откъм едната страна. Самият Бромо е 2329 метра висок и целият район около него невероятно много ме впечатли, природата тук е изумителна. Разходих се по калдерата, а вулканат яко пушеше. Два-три дни след мен е изригнал, така ми казват местните сега. А аз като спах в подножието, на сутринта палатката бе покрита със ситен черен вулканичен прах. Билетът за чужденци за Бромо е около 40 лв, разбира се и тук си влязох без пари по една от мнoгoто странични пътеки. 
След Бромо успях да се добера и до друг много интересен вулкан - Ижен. Там се борих около два часа да вляза по странични пролуки и да се свържа към главната пътека, но такива нямаше и растителността бе много гъста. Накрая се отказах и реших да вляза през главния вход независимо дали това ще е по волята на пазачите там. Естествено опитаха се да ме спрат, направих страшен скандал, а индонезийците мразят всяка форма на конфликт. Умело използвах този факт и нямаше как - оставиха ме накрая, а така хубавичко им наговорих всичко, което мисля за тях и грабителството да таксуваш хора, задето искат да се качат в планината!! При това защотo са бели хора, съответно трябва да плащат 10-торно на нормалната цена за местни. Индонезия много мрази туристите си... Ижен бе изумителен, но времето - много лошо, не спря да вали. Въпреки това видях езерото с приказно син цвят, но понеже изкарах около час горе, се надишах с токсичните серни газове от вулкана и започнах много да кашлям. Това ме принуди да се омитам, а докато вървях 3-те километра надолу по пътеката, не можех да спра да кашлям. Газовете са силно токсични и не бива в никакъв случай да се ходи на този вулкан без маска. В кратера на Ижен е пълно с миньори, които вадят парчета сяра и продължителността на живота им никак не е дълга поради постоянното излагане на газовете. 

Още същата вечер се добрах до ферито за Бали, което плава само 45 минути, а от другата страна си мечтаех да ме очаква рая, за които си мечтаех - тишина, пусти плажове, зелени планини... изобщо островен Рай. Хaхаха в какво заблyjдение само живеех.... Първата вечер спах в парк до полицията, съвсем близо до пристнището, за голямо учидване ноща мина спокойно. На следващия ден обаче разбрах, че Бали изобщо не е Рая, които си представях. Пренаселено, шумно, мръсно, безумен трафик, които превръща половината остров в едно огромно задръстване... много бавен стоп, уникално озверели за пари местни, скъпотия до няма и къде, пренаселени с дразнители и тормозители туристически обекти с превисоки входни такси, претъпкани с всякаква измет плажове... Ехх къде го този Рай... направо се ужасих! Най-лошото бе, че трябваше да си подам документите за удължаване на визата с още 1 месец и така се натресох в имиграционните в Денпасар - един крайно неприятен град, които вече три пъти извървях пеш от край до край. 
Бали ме направи много лош човек, не че не бях преди, но тук се засилиха значително лошотията и мизантропията ми. Направо ума не ми побира как хората идват тук от цял свят на почивка!! Каква почивка, бе хора??? Целият остров е една гигантска клоака! Навсякъде е едно огромно задръстване от коли и мотори, не можеш да пресечеш улицата, в Денпасар е по-зле от Сайгон дори!! Мръсотия навред, плажовете мръсни и гнусни да не ти се иска да седнеш дори, че и мирише на кенеф на някои места.. Ужасно пренаселено, все едно си на Java или Суматра - къща до къща, не можеш да идеш в храстите да се изпикаеш, там вече има човече. Цените са безбожно високи като за туристите, всеки те гледа като ходещ банкомат, местните са толкова алчни и озверели за пари, че по всякакъв начин гледат да те цакат и да ти източват парите. Дори в столицата няма градски транспорт, за да трябва да ползваш таксита навсякъде или да наемеш мотор, или като мен да вървиш пеш три пъти целия град и половината остров и да проклинаш всички възможни балийски майки... Стопът изобщо не върви, защото местните са адски алчни и само таксита спират, така че за всеки стоп се чака немалко. Има разни хубави и интересни места из острова - храмове, планини, водопади... но всяко едно кътче се плаща!! И всички входове са от порядъка на 6-7 лв. Всеки храм тук е "за продан", кошмарно е! Да не говорим колко са нагли самите индонезийци, забъркани в туризма - ако съвсем учтиво ги помолиш да те пуснат да видиш някои храм безплатно или с билетче на местната тарифа, ще ти се изсмеят в лицето и ще ти кажат, че щом си бял, си длъжен да им носиш много пари в страната, затова ако нямаш пари, няма да пътуваш и направо да си ходиш вкъщи с първия самолет! Такава наглост срещам за сефте, тези наистина биха всички нации по простотия и грубиянщина. Аз на пук на цялата безобразна система за източване на пари от "оранг буле" (бял човек), влязох на толкова много места безплатно и нелегално, благодарение на маймунските си способности и непреклонния си нрав. В Бали например успях да се кача на връх Батур и кампирах там, въпреки че за белите хора е забранено да се качват без гид и съответно без да платят пресолена такса. Вбесих местните таргаши, които се опитваха да ме спрат докато се изкачвах в 10 вечерта, идеше ми да ги издуshа, добре че след 5 минути разправия се отказаха. В сума храмове успях също да си вляза отстрани: Ulu Watu, оризовите тераси на Jatiluwi, храм Ulun Danu Beratan, Ulun Danu Batur, Besakih, Tirta Empul, маймунската гора в Убуд... Тия дни ще щурмувам още няколко. 
Сега е момента да кажа, че въпреки всички зорни индонезийски дни и нощи, вря и кипя от енергия и не мога да се наситя да обикалям непрекъснато от 4:30 сутринта до тъмно, че и след това. На Бали само ми поумря мерака да ходя където и да било заради постоянните подвиквания от таксиджии и продавачи, които зверски дразнят. Но и това няма да ме сломи, ще продължавам да използвам пълноценно всеки един ден. Пропуснах да спомена много интересни места и събития в този пост, но той е само резюме, по-нататък като напиша разказите, всичко ще е в пълен вид. След още 5 дни на Бали, потеглям с пълна газ към следващите острови! И след това - обратно към Малайзия - Борнео, после Бруней и вероятно ферито за Филипините. Дано ми останат здрави нерви дотогава и не вляза в затвора за удушването на някои мюезин или таксиджия :)


една снимка от Бромо за цвят, снимката е от нета



10 коментара:

Надя каза...

Тери, ти утрепа една от мечтите ми - един ден да отида на почивка на Бали. Всички показват бели плажове и прозрачни, бледосини води. Къщички във водата...Същото важи и за южна Америка ... май в България си е най добре ... за мен...

Tery каза...

Nadq, ne biva taka, na nikogo ne iskam da utrepvam mechtite s moq blog, a naprotiv - iskam da gi stimuliram :) Ne zabravqi, che tova e prosto moeto vpechatlenie, az nqma kak da napisha neshto drugo i napudreno, zashtoto osnovnata cel na tozi blog e da e maksimalno v unison s realnata kartina na vsqko mqsto, no ne zabravqi, che tova e samo moqta realnost, a vseki vijda dadeno mqsto po razlichen nachin. Az nqma da ti pokaja snimki s beli pqsaci i prozrachni vodi, zastoto takiva ne vidqh, moje i da gi ima nqkade, no neminuemo porednoto nereglamentirano bunishte shte e nqkade ne tolkova dalech :) Imai predvid, che povecheto beli hora ot kontingenta, koito idva na Bali, sa hora, koito idvat tuk s ideqta da se pohvalqt, izfukat i da im zavidqt drugite, che sa bili na pochivka ne kade da e, a na Bali. Ne znam nqkoi dali osven snimkite na prozrachni vodi i beli pqsaci, shte da e slojil snimkite na planinite bokluk zad pochti vseki hram ili bezumniq trafik, koito (nauchih ot edin mesten snoshti) bil nai-natovareniq v cqla Indonesia sled tozi v Jakarta i Surabaya. Ako doidesh na Bali kato turist, shte vidish i usetish edni neshta, a ako varvish pesh polovinata ostrov i postoqnno si s mestnite, shte vidish otrova po savsem drug nachin. Naprimer blagodarenie na stopa razbrah, che Bali e brutalen magnit za mestnite ot drugite ostrovi (idvat tuk v ogromni kolichestva, za da rabotqt i pravqt lesni pari ot turistite) i saotvetno na stop me zvemaha osnovno hora ot Sumatra i Java, pochti nikoga balineziici. Ostrovat e tolkova pretapkan s hora, che realno e v edno gigantsko permanentno zadrastvane, navsqkade i po vsqko vreme trafikat e ujasqvasht. Ima tuk-tam malki selski patishta vav vatreshnostta, kadeto e sravnitelno po-spokoino, no i tam horata sa qko merkantilni i pri vida na bqlo choveche s palni djobove s pari, stavat zverove. Eto sega dokato pisha tova pusnah tarsene v google za trafika, eto da vidite za kakvo ide rech: https://www.youtube.com/watch?v=Nw4bGdp2Ggk
ili tova: https://www.youtube.com/watch?v=GlJYE0NRQts

Tova e vseki den i pochti navsqkade, koshmarno e!! S tolkova mnogo izgoreli gazove se nadishah na Bali, kolkoto dori na Java ne nagaltah!
Qvno vaobshte ne e ot skoro obache, eto postove ot 2010-ta: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294226-i7220-k3717114-Traffic_in_Bali_worst_and_worst-Bali.html

Nadq, ne znam tvoite poznati dali ti pokazvat takiva videa, ili samo se hvalqt s prikazni beli pqsaci. Haha vsashtnost na Bali pochti nqma takiva, ostrovat e vulkanichen i pqsakat e cheren ili siv na povecheto mesta :))) Ama qvno za turistite moje i da ima napraveni izkustveni beli plajove kolkoto za snimki. Az sym veche 9 dena tuka, samo vednaj za 20 minuti stapih na plaj i do tam, dori ne si svalih ranicata ot garba, a jelanie za plaj na Bali zagubih na cqlo i ne mislq da stapvam tam prez ostavashtite mi dva-tri dni zatochenie.
Inache pri men novoto ot dva dni nasam e, che uspqh da "hakna" oshte dva hrama - Tanah Lot i Gua Gajan, a sega se podvizavam v Ubud na hostel za 2 dolara noshtuvkata kato celta e da se zatvorq mejdu 4 steni sledvashtite dva dni, zashoto ako ne go napravq useshtam, che mnogo skoro shte zagubq napalno kontrol varhu nervite si i shte napravq nqkoq mnogo golqma belq... Dnes pochti udarih edin s butilka v glavata, a na dvama drugi tormoziteli kazah da hodqt da se samoubiqt. Taka mi sa izopnati nervite ot postoqnnoto obkrajenie s alchni, debilni, marzelivi horica, koito za 200 metra palqt motora (indoneziicite sa nomer 1 v lichnata mi klasaciq za marzelivi nacii v Aziq!) , che ako ne se zatvorq nqkade, naprejenieto tozi pat shte eskalira mnogo skoro! Stanah kato zvqr tuk, vreme e da spra da obikalqm pesh iz tozi koshmaren ostrov i da se skriq nqkade, da se zalivam sas studena voda po pet pati na den i da vzema da se uspokoq, che oshte baq pat me chaka v tazi strana - parvata sled Kitai, koqto ne mi haresva! To loshoto e, che izobshto ne uspq da me izmori, no puk mnogo me iznervi, taka che mnogo ne vqrvam "pochivkata" v edna staq da uspee da me uspokoi.

Tery каза...

Inache planat pak se promeni - misleh da hvashtam ferita za sledvashtite ostrovi: Lombok, Sumbawa i Flores predi da stigna na Sulawesi, no se okaza che ima feri ot Lombok za Sulawesi direktno, koeto otplava na 9-ti mart i sega shte gonq nego! Sledvashtoto e chak na 23-ti. Poneje nqmam tarpenie da si hodq veche ot Indonesia, reshih da vzema tova feri za Sulawesi i ot tam shte tarsq drugo za Kalimantan. Taka shte si spestq ujasa na kraino musulmanskiq ostrov Sumbawa, kadeto na vsichko otgore nqma i nishto za gledane, kakto i Flores, koito mai bil priqten, ama feritata ot tam sa strashno neredovni za Sulawesi i riskuvam da mi izteche vizata pak dokato chakam. Samo Lombok shte vidq za nqkolko dni i se maham.
Edin savet za horata, koito mislqt da patuvat po moq nachin iz Indoneziq - nosete si protivogaz, shte vi trqbva postoqnno :)
Sega sedq i se chudq kak da si izkaram ogromnite kolichestva izlishna energiq, koqto vri, kipi i balbuka kato Bromo i Ijen, koga li shte ima izrigvane. Po nikakav nachin ne moga da se umorq i da oklumam, moga samo da se gnevq, no ne i da se izmorq. Kato gledam tova video i takiva hubavi neshta mi se vartqt v glavicata heheh :))) Never give up - https://www.youtube.com/watch?v=eRdpyDmSBG8

dimitrovgrad каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Надя каза...

На Папуа ще ходиш ли?

Tery каза...

dimitrov6, da se preumorq fizicheski nqma da stane, no mnogo se iznervih, a tova me kara da se chuvstvam dosta zle kato cqlo. Indonesia po nachina, po koito q patuvam az, e koshmarna destinaciq, koqto nikomu ne pojelavam.

Nadq, nikakva Papua, nqma za koga. Tova bi otnelo oshte pone 2-3 meseca samo ot Indonesia do tam i obratno, pridvijvaneto e mnogo bavno i slojno po ostrovite i feritata sa po vednaj na 2 sedmici. Shte otida samo do Filipinite, do tam ima feri ot Borneo, koeto shte vzema kum kraq na meseca ako vsichko e na red. Iskam i kolkoto moje po-skoro da se pribiram, zastoto i tova patuvane stana dosta dalgo, planovete mi bqha nachaloto na april da sym vkashti ama mnogo se zamotah i zabavih! A ujasno mi lipsvat blizkite, az na tqh sasto i postoqnno me tarsqt da se pribiram. Osobeno sega za gradinarskiq sezon, che nqma da im e lesno lqtoto ako me nqma. A i tozi pat cqloto patuvane pochti nqmam vrazka s tqh zaradi bukvalnoto izchezvane na net kafetata ot liceto na zemqta, posledno imah net predi 8-9 dni, a koi znae koga pak shte imam... i tova mnogo losho se otrazi na komunikaciqta ni, te ujasno mi lipsvat i suma vreme ne moga da im pisha edin red che sym dobre, kofti e. Osven tova v Indonesia naistina edva izdarjam veche psihicheski, tova e nai-koshmarnata darjava sled Kitai i prosto se borq vseki den da izbutam oshte edin den predi da otkacha, strashno iznervqshto e. Za da ne se povtarqm da pisha update za poslednite dni, kopiram napravo meila do nashite, koito toku shto napisah:
"Mai napravih nov rekord po bezinternetie, za vsichko tova moje da "blagodarite" na novata era na umnite telefoni i glupavite hora! veche e pochti nevazmojno da se nameri net kafe, a tova deto toku shto namerih e palna sluchainost, koi znae koga ste e sledvashtata takava, moje bi sled oshte 8-9 dni :( Az sym veche v Sulawesi, na 2 chasa pat s kola ot Rantepao (Tana Toraja) raiona koito shte razglejdam, edinstveniq v Sulawesi predi na 17ti da se kacha na sledvashtoto feri za kalimantan (ot Pare Pare za Nunukan ima feri) i ot Nunukan shte vzema feri za Tawan v Malaysia i s tova prikluchvam NAI-SETNE indonesia!!! Ne znam kak oshte ne me e umorila tazi darjava... tova mi e nai protivnoto mqsto sled Kitai (v sveta, ne samo v tova patuvane). Vseki den ot tamno do tamno sym s kamari idioti, horata sa bezsporno nai-tapite na planetata, moje bi dori po-tapi ot kitaicite i bezsporno mnogo po-marzelivi! Na Lombok beshe opasno, palno s kradci i mnogo mnogo krasivo! Plajovete sa tochno kakvito si predstavqh, che ima v Bali samo che tam takiva prosto ne sastestvuvat, na Lombok sa kato nerealni, ujasno krasivi i prikazni, no horata sa koshmarni! Parvite dve vecheri izbutah na evtin hostel, tretata na palatka do edin ofis, chetvartata me pokani semeistvo da spq v dvora im i taka si minaha 4-te nosti do ferito. Posle na ferito be neopisuem ad - navsqkade vsichki pushat, nikade nqma glatka vazduh, chudeh se kade da se skriq i nakraq me slojiha da sedq v edna otdelna staichka za oficerite, zastoto shtqh da se udusha. Inache me hraneha strahotno - specialna vege hrana za men, vkluchena e v bileta tri pati na den hrana i voda. Mnogo beshe hubavo, che se zapoznah s edna rumanka ot Bukarest, koqto misli tochno kato men po mnogo vaprosi i za parvi pat ot meseci imah shansa da proveda nqkakav razgovor s chovek, a ne maimuna (ama ne ot onia maimuni deto sa po darvetata i s tqh mnogo moje da se govori i nauchi, ami tezi na 2 kraka deto hodqt izpraveni, ili po tochno ne hodqt, a karat motori i ne slizat ot tqh).

Tery каза...

Ta izbutah 2 nosti i tri dni na ferito, plavashe baq salgo vreme i spirashe na ostrov Sumbawa i Flores, ta gi vidqh i tqh, daje se i razhodih po sushata kato imahme prestoi. V Makasar imah kade da ostana, zastoto na ferito imashe samo edin inteligenten indonesiec (parviq chovek v tazi darjava, kogoto vidqh da chete kniga!!!) i toi uredi da ostana v doma na negov poznat ot Makasar, koito doide da go vzeme s kola i da go razhodi dokato ferito imashe prestoi, che tova ne mu beshe poslednata spirka. Ta ostanah v doma na tozi chovek pri semeistvoto mu i toi se olq da pravi snimki s telefona si, a az go nakarah da mi gi prati na meila, za da moga posle da gi pratq na vas. Vchera sled gostuvaneto uspqh da stopiram polovinata pat do Toraja, daje poveche ot polovinata i sega shte prodaljavam kum Toraja ta dnes da stigna. Vali mnogo dajd vseki den i e mnogo trudno hodeneto i stopiraneto kato ne spira da se izliva ogromno kolichestvo voda, a ulicite stvat reki. Horata generalno sa palni idioti na Sulawesi, opredeleno na Java bqha leko po-dobre, na Bali puk sa povliqni ot turizma, no na Lombok i Sulawesi idiotizmat mina vsichki granici. Nqmam tarpenie da se maham ot tazi strana!!!! Vchera mi beshe tolkova krivo i gadno che dori se zamislih da se vrashtam v Makasar i da se kacha na parviq samolet za Malaysia kolkoto i da struva! Takiva misli dori v Kitai ne mi idvaha, a tuk sa postoqnni. Samo kato si predstavq, che trqbva da izkaram oshte 5 dni v tazi psihiqtriq i posle oste 3 dni na ferito, napravo mi se reve, no ne iskam da se predam, zastoto ako se evakuiram sega tova za men shte znachi che Indonesia me e pobedila. A iskam az da q pobedq i da si doizbutam ostavashtite dni. Inache nikoga poveche pri nikakvi obstoqtelstva nqma da stapq v tazi darjava! Ne mi se i govori kolko mnogo mi lipsvate, veche ne se izdarja, predi pone imahme vrazka po neta a sega nisto nqmame s dni i ujasno se izmachvam i strashno mi se iska da se pribera na momenti, samo zastoto mi lipsvate uajsno mnogo! Mislq che mnogo barzo shte razgledam sledvashtite darjavi i shte se maham, na Filipinite edva li shte mi haresa zastoto i tam e prenaseleno. Loshoto e che zaradi feritata se gubi strashno mnogo vreme v pridvijvane, te plavat po 2-3 dni. Tova do Kalimantan otplava na 17-ti i preistiga na 19ti vecherta, demek sledvshtoto ot Nunukan za Malaysia shte moga da go hvana na 20ti sutrinta. To pone e samo chas i polovina. Tova e novoto pri men, inache sym mnogo dobre zdravoslovno, no psihicheski edva se izdarja. Na Lombok se i sbih za parvi pat v tova patuvane :) Edin urod se qdosa, che ne vlqzoh s motora v negoviq platen parking (tova semeistvo deto me pribra mi dadoha motor da obikalqm nqkolko chasa) i doide ei taka bez prichina da mi udari umruk v liceto, a az samo tova chakah - prebih go!! Ritah go, udrqh go i posle dori go snimah i otidoh v policiqta da se oplacha, che parvi me e napadnal i me e udaril, a toi kato go pribraha v uchastaka vze da se oplakva ot poboq i da reve kato pikla i da si pokazva ranite na kukite :))) Dobre se posmqh, nai-setne stignah i do boi, beshe samo vapros na vreme. Podeistva mi izkluchitelno dobre, a nqmah i draskotina, no pone malko izpushih nervite :) Sigurno beshe na narkotici za da doide da mi naleti s umruk bez absolutno nikakva prichina, samo zastoto ne mu vleznah v plateniq parking. Inache tova e mnogo neobichaino, horata tuk izobsto ne sa agresivni i postupka kato tazi se vodi mnogo sramna v tova obstestvo, oznachava da "zagubish lice" te taka go narichat. I nikade ne vidqh nikoi da se bie ili kara. Kakto i da e, vsichko mi e na red i broq dnite i poslednoto feri! Na 16ti vecherta trqbva da sym v grad Pare pare i na 17ti sutrinta da vzema ferito. Borneo shte e interesno, a v Brunei poveche ot 2 dni sas sigurnost nqma da izkaram. Vaprosa e vav Filipinite samo, tam ne znam kak shte e kato vreme pridvijvaneto. Tova e ot men, ne znam koga pak shte pisha no pone mnogo se radvam che sega uspqh!! OBICHAM VI !!!!"

Tery каза...

Pozdravi na vsichki ot malaysiisko Borneo :) Predi nqkolko dni nai-setne se izmaknah ot Indonesia i sega jiveq vtori jivot, haikvah 2 dni iz jinglite na Kinabalu park, sega sym do granicata s Brunei i dnes tam otivam. Posle sledva Sarawak i nacionalnite parkove tam, dosta sa i vse interesni. Vsichko e super otkakto se mahnah ot Indonesia, chuvstvam se totalno razlichno, naspah se za parvi pat istinski, sprqh da kashlqm zaradi cigareniq dim, nervite mi se uspokoiha... izobsto vsichko se varna kum normalno, a horata sa chudesni i ne mi sazdavat glavoboliq izobsto. Bezkraino mnogo se radvam, che veche ne sym v Indonesia! :))))

Надя каза...

Даже по писането ти личи, че си по-спокойна.

Tery каза...

Eh, Nadq, nqma kak da ne sym, sled Indonesia vsichko mi se vijda leko ponosimo, daje ludnicata ot poslednite dni na Borneo hehe :)) A za pisaneto - i ti da ne spish normalno pochti 50 nosti, da vidim kak shte pishesh posle :)) Porazmaza me dosta Indonesia, nqma takava ludnica! Dano Filipinite ne sa sledvashtata takava, ako sa - losho. Nqma i pomen ot divoto, koeto tarsq iz cqla Aziq poslednite nqkolko meseca, navsqkade ima samo hora i haos, a prirodata e savsem na izchezvane, v kritichni mashtabi. Samo Mongolia ne me razocharova v tova otnoshenie, totalno se vlubih v neq i napravo mi ide da vzema parviq samolet za tam. Utre si tragvam ot Borneo, sled 2 sedmici tuk, otivam na Filipinite. Tazi nost ste patuvam sas samolet do tam, dva chasa polet ot Kota Kinabalu. Misleh da vzemam legendarnoto piratsko feri ot Sandakan, no go poiztarvah kato vreme, trqbvashe da chakam oste 1 sedmica za sledvashtoto, a mejduvremenno namerih po-evtin bilet. Vsichko tova se nalaga zaradi blizkite mi, koito veche seriozno me pritiskat da se pribiram, nali obeshtah kraq na mart da sym vkashti, ama ne stana i sega shte se borq za kraq na april inache shte me hokat mnogo :( Veche tormozat stana baq seriozen, taka che pribiraneto sas sigurnost ste e po barzata procedura - samolet ot Birma ili Tailand. Estestveno, kakto pochti vseki pat stava - i tova patuvane biva precakano nakraq :( Samo Afrika uspqh da vidq bez da se precakam sas samoleten zavarshek, haha ujas... palna skrab sym kato pateshestvenik, za nisto ne stavam, a i nqma smisal da se oplakvam che e zaradi blizkite - zaradi tqh e, no reshenieto e samo moe, mojeh da teglq edna maina na vsichki i da si prodalja kum Polinesia, nakadeto strashno me tegli vsqka chastica ot sashtestvoto mi, no reshih da se pribiram, vapreki che izobshto ne mi se pribira, prosto za sajalenie gi obicham mnogo i mnogo mi lipsvat, tova mi prechi ujasno na patuvaniqta. Nakraq vinagi se razvalq vsihcko... kakto i da e, krivo mi e, no nqma kakvo da napravq, pone shte izpolzvam april za Filipinite i Birma, sega toku shto podadoh dokumenti za viza za Birma online. Mislq nqkade okolo 20-ti april nai-kasno da sym tam, shte trqbva da tarsq samolet ot Manila za Yangon mislq. Posle shte razgledam Birma sigurno desetina dni i posle se pribiram. Ehhh beshe strahotno patuvane, no mu se vidi kraq veche, a i s poredicata ot samoleti vlizam vav faza na dalboko razocharovanie ot sebe si i veroqtno shte zagubq jelanie za kakvoto i da bilo v blizkite dni. Na tova mu se kazva "da ubiesh patuvane". Nisto, shte se radvam na lqtoto v BG i na blizkite si mnogo skoro, a to taka ili inache ako ne mina prez Kitai nqma otkade da se pribera, prez Pakistan ne moje zaradi vizata, a prez Kitai ne iskam, taka che pak ostava opciqta sys samoleta. Mnogo shte ima da razkazvam za tova patuvane kato se pribera... beshe edno ot nai-qkite poradi totalnoto solovo izpalnenie, bez pochti nikakav couchsirfing, bez pochti nikakav internet hehe :) Beshe mnogo div i krasiv trip s mnogo priklucheniq, a koi znae utre sutrin kakvo me chaka na Filipinite, kadeto shte pristigna sled totalno nespane tazi nost, a i prednata :) I posle Birma - mechta! Iskah mnogo i do Butan da otskocha, no parite sa spirachka za sajalenie, inache tova e stranata, koqto iskam da posetq nai-mnogo v sveta!!!
Pozdravi na vsichki!! Ako tazi nost ne padne samoleta, shte pisha moje bi pak ot Filipinite (ako izobshto namerq net kafe tam)

https://www.youtube.com/watch?v=DHaIxSimdSs

Know Who You Are...