Малко инфо за пътуването досега


Долният текст е кирилициран автоматично, така че може да има много грешки


Най-после спрях за 1 ден почuвка и ми се отвори малко време и достъп до компютър, така че реших да напиша няколко реда за това как върви пътуването засега :) С две думи - пълна лудница!

Първо искам да изкажа огромна благодарност за подкрепата от читатели на блога, които явно виждат смисъл в налудничавите ми начинания и ги финансират, което пък ми дава възможност да спра за един ден истинска почивка на хоctел, да се изкапя, изпера, наспя, да си сготвя топла храна след 15 дни на суха и изобщо да се почувствам като човек. Пътуването с колело няма нищо общо с това на стоп, милиони пати по-трудно и изморително е, постоянна борба срещу елементите е и освен физически, е много изморително и психически. Така че всяка възможност за отдих е голяма благодат! Сега за първи път откакто заминах съм на хоctел в Братислава и прекарах един ден в пълноценна почивка, имах огромна нужда от това! Откакто излязох от България карам всеки ден без почивка и се изтощих до краен предел. В момента съм на 1400-ния километър от дома. Колелото слава богу се държи, все още няма сериозни проблеми. Гумите се поизносиха и сте ги сменям в Германия. Редовно смазвам и почиствам веригата, натягам някои болт ако се разхлаби... засега нямам проблеми.



В резюме пътуването досега...

В България всичко мина добре, освен че пътищата бяха много натоварени и шофьорите безразсъдни, поне 50 пъти излизах аварийно в канавката преди някой да ме блъсне. Първия ден като карах до Пловдив имаше много силен насрещен вятър, които ме поизнерви и забави. В Пловдив и в София бях на couchsurfing, домакините ми бяха прекрасни и си прекарах супер! Преди София нощувах една вечер на палатка до Костенец, там ме удари страшен порой и се оказа, че палатката ми тече отвсякъде, наводних се и можех да плувам вътре. Добре поне, че това се разбра преди да изляза от България. В София оставих палатката и си купих една от Decathlon за 42 лв, която се надявам да издържи поне това пътуване, защото все пак е нова. Освен това не е тежка, само 2 кг като махнах металните и колчета.

В Сърбия шофьорите станаха още по-агресивни, пътищата още по-лоши, а за капак още втория ден докато спях в палатката, ме нападнаха двама наркомани и се опитаха да откраднат колелото. Единият успя да пререже наполовина едната заключалка още докато се усетя какво става. Излязох от палатката и ги атакувах с джобен ноj, избягаха за щастие, а аз събрах всичко набързо и газ към най-близката полиция да дам отчет. Там писаха ли писаха и после ме оставиха да спя при тях. Кофти начало в Сърбия. Друг ден получих нещо като топлинен удар, цял ден под слънцето на не знам каква температура, много прегрях и легнах на една пейка да умирам, след няколко часа се освеctих. По-нататък пък ме удари гръмотевицна буря с порой докато карах, подгизнах, а и без това изкъртените сръбски пътища станаха и хлъзгави, поради което паднах много лошо на шосето и си ударих главата. Добре, че имах каска... главата ме боля няколко дни, както и врата, но вече ми минаха.

В Унгария нещата бяха малко по-добре, пътищаta по-асфалтирани, но шофьорите пак не бяха особено толерантни. В Бyдапеста бях при CS хост, много готин, но не можах да си почина, защото пристигнах късно и си тръгнах рано. Досега цялото ми ежедневие всеки ден е само каране и каране, спирам обаче във всяко градче и селце да разгледам. Посетих много места... Пирот, Ниш, Смедерево, Белград, Нови Сaд, Сyботица, Бyдапеста, Комарно, Братислава... все красиви градове и по-малки градчета с много история. А междy два града в южната част имаше страхотна велоалея за каране, така че изобщо да не стъпваш на шосето. Има също и така известното Евровело 6, пробвах по него, но не ми харесва, през повечето време е черен път и много трудно и бавно се кара, особено с колело като моето. Затова се придържам все към пътищата за коли.

В Словакия засега карането е супер защото целия им главен път от Комарно до Братислава има нещо като аварийна лента и е широк, няма нужда да караш с колите и да те отнасят камионите. Времето обаче е ужасно, изключително силен насрещен вятър, валя ме пак и дъжд с гръмотевици, а жегата е просто убийствена като си цял ден на слънце. Доста често прегрявам и нямам сили да въртя, притъмнява ми като прекарам два-три часа на слънце. Гледам да почивам често под сенките да не се тръшна отново от претопляне. Интересно, че през всички страни досега винаги имаше много насрещен вятър, никога не е попътен или страничен, всеки ден е насрещен и това много ми пречи. Понякога не мога да карам с повече от 12 км в час по равното заради вятъра, даже няколко пъти щеше да ме изхвърли от пътя. Като гледам прогнозите за времето нататък, задават се дъждове и това хич не ми харесва... Дано поне жегата намали, защото е нетърпимо докато карам...

Иначе пътуването с колело, както си и мислех, е супер скучно начинание. Никoй не ме заговаря по пътя, много рядко в Сърбия някой да размени две думи и то нищо смислено. Абсолютно нищо общо с пътуването на стоп, където всеки ден научаваш интересни и нови неща от местните хора. В това пътуване с никого не се говори и общо взето само каране и спане е всичко. Чувствам, че започвам да затъпявам...
Физически освен болките в д-то, без които явно не може като седиш цял ден на седалката, много ме боли и лявата ръка около китката, особено към пръстите, някак си като изтръпнала е постоянно и е много неприятно. Вероятно е от постоянното положение на кормилото, странното е че само лявата ме боли, дясната не. Мислех си, че като си почина един ден без да се качвам на колелото сте се оправи, но уви, няма промяна. Иначе в краката нямам никакви болки, а те уж най-много се натоварват. Само д-то и ръката ме мъчaт.

В общи линни това е накратко, предстои ми да вляза в Чехия утре и да видим там как ще е... После Германия, която хич не е малка. Имам още около 900 км до Дания и след това мноооого още нагоре до Нордкеип :)

Съжалявам само, че не мога да кача снимки, но този компютър няма SD четец. Днес се разходих из Братислава и много ми хареса, големи красоти!  :)

12 коментара:

Бале каза...

Поканата да ми гостуваш в берлин важи.


Бале

Tery каза...

Super, blagodarq ti, togava ste se vazpolzvam :) Pishi mi na meil podrobnosti i kontakti, az v momenta sym v chehia oste, utre v Praga i posle Dresden i t.n, taka che ima vreme dokato stigna. Meilite mi sa disney(@)mail.bg i blackbeauty (@) abv.bg , na koito ti e udobno. Pozdravi!

Бале каза...

Писах. Виж дали е пристигнало.

Анонимен каза...

плюсът на колелото е, че минаваш през места, по които колите се броят на пръсти. Иначе наистина е неприятно и затъпяващо да караш сред коли по оживените пътища.
иначе за изтръпналата ръка/ ръце-от време на време ги разтръсквай. Пий повече вода и почивай, носи шапка/ слънчеви очила и помни, че нямаш бърза работа. Днес ще направиш 150 км. Утре нищо, щото ще си изморена. По-добре е днес 75 и утре 75 км. Все пак е важно да отидеш и да се върнеш.

А и да не успееш да го направиш (да стигнеш до Норвегия)- и догодина има лято.

Стопът и колелото са две коренно различни неща, които според мен нямат общо. Макар, че и в двата случая си зависим от времето и до някаква степен от хората.

Tery каза...

Вече съм в Дания :) Нещата силно се подобриха във всички аспекти след Словакия, освен времето де :) Дотук минах почти 3000 км и още към 4000 остават до Нордкап. Жегата поне вече я няма, но продължавам яростната битка с вятъра, който на моменти ме изкарва от пътя. Дъждовете също не ме пожалиха, след Берлин един от дните карах нонстоп в пороя намокрих се тотално и малко хипертонясах :) Тук вече е доста хладно, което много ми помага като карам. Шофьорите още в Чехия станаха много по-толерантни, а в Германия и Дания се кара само по велоалеи. Каучсърфинг тотално потръгна още в Чехия, а в Германия бях на гости на българи, които гостита трябва цяла отделна публикация да напиша, за да ги опиша. Гостоприемството беше гигантско! Сега в скандинавието май ще съм повече на палатка, ще видим как ще тръгнат нещата. Досега благодарение на каучсърфинг срещнах много интересни и готини хора, надявам се и нагоре да си намирам домакини. Общо взето стигането до Нордкейп няма да е проблем, обаче ще стигна края на лятото и много ще мръзна, а връщането въобще няма да е леко.

Tery каза...

Вчера влязох в Норвегия :) Швеция беше много красива и спокойна, рай за къмпиране. Цените бяха поносими. Имах супер готин хост в Готенборг - професионален веломеханик. Направи Дявол като нов :) Подари ми и задна светлиба, звънче, нова заключалка, нови накладки за спирачки и пълен комплект инструменти. С вдичко това, с гумите от Алекс в Берлин и с пълната профилактика, която мина кокелото и дори спиците бяха проверени една по една - колелото стана желязно! :) Е ездачът взе нещо да се скапва след 3600 км, умората вече я има и дава отражение, а следват само големи планини... няма да ми е лесно занапред. Иначе времето бе супер последните дни, хората са приятни и дружелюбни и тук в Норвегия, само цените са страшни! Днес влязох за пръв път в супера и се ужасих, а е най-евтиния им. Хляб малък 6 лв, мляко 1 литър 6 лв, шоколад от най-евтиния 4 лв..... нататък да не разправям. Ще е борба за оцеляване тук всеки ден. Още много километри имам до горе, по пътя през Берген доста над 3000.

Бале каза...

Браво на Алекс! Готин тип. Тука всички приятели се вълнуват живо какво става с тебе, а аз им докладвам. :)

Успех!

Tery каза...

Мерси Бале :))) Предай специални поздрави на твоята компания готини хора и двамата косматковци Мечо и Лара :) От снощи съм в Берген, днес почивам и от утре - право на север. Тук времето бе адски лошо вчера, цял ден валя порой и премръзнах доста, но днес ще почивам. По тия места стана много студено особено като минавам планини горе е голям студ има и неразтопен сняг :)

Tery каза...

Малък ъпдейт, нямам време за повече. Преди два дни пресякох полярния кръг :) сега съм в Бодо и днес отивам на Лофотенските острови! Тук е кучи студ вече,наложи се да си купя чорапи и шапка, подариха ми и ръкавици преди да се вкочаня напълно. Често страдах от леки форми на хипотермия. Нощем в палатката трудно спя от студ, а денемкато карам по надолнище губя усещане за пръстите си. Надявам се нещата да се оправят сега. Иначе Дявол горкия не знам как издържа на тия условия, постоянно вали и не му е леко:) Останаха 1000 км до Нордкап, началото на септември трябва да съм там. И после хващам право на юг преди да ме догони арктическата зима :))

Анонимен каза...

Пътуването с колело е приятно занимание, глупаво е да се мъчиш и да не го възприемаш като такова. Хубавото, за мен, е че се наслаждаваш на себе си. Пътуването ти е такова, каквото си и ти самия. Нещо като куче и собственик, характерът и цялото куче са огледало на собственика му.
За дупето, мръзненето, болките, износените спирачки има начин да не станат ежедневие - просто ги заобиколи. Твой избор е. Дупето и други физически болки са от грешно стоене на колелото в резултат на грешно място на седалката и кормилото или размери на рамката. Помня, че имаше едно скапано колело - скъпо, ново, тежко, неподходящо. Дано не си с него.
Късно съм видял за тази идея, за съжаление - чак сега.

Анонимен каза...

...
С ново колело си, това е по-добро. Ненужно скъпо е, но както и да е - всеки си прави нещата както може и намира за добре.
Избутай си седалката напред и задължително си сложи ръкохватки на кормилото, онези с виж на рога. Почти хоризонтално напред трябва да сочат.

Tery каза...

Анонимен, кой си ти, че явно се познаваме от преди :) Пътуването свърши вече, прибрах се преди около седмица. В крайна сметка много ми хареса да пътувам с колело! Болежките минаха с времето, отначало само бе кофти. И свикнах с всички дискомфорти особено лошото време. Колелото излезе супер здраво и въобще не съжалявам за избора си! А другото колело, за което говориш, изобщо не е скапано и тежко, даже напротив - по-леко е от новото и от 10 години го карам, не е мръднало. Само дето не става за шосета, то си е за гората и за скачане. Минах и без ръкохватки, а седалката чак към края на пътуването реших да пробвам да я избутам напред, но после пак си я върнах както си беше, просто свикнах кормилото да ми е далеч и това не ме бъркаше. А Драг са направили здраво колело, което в крайна сметка издържа на отвратителни условия, така че няма от какво да се оплача :)