Йордания



Току що пристигнах в Акаба :)  Последните три дни живях в пещера на бедуини в Петра :))) Нямам думи просто колко фантастично беше всичко! Хакнах Петра :)))) Искам да изкажа ОГРОМНА БЛАГОДАРНОСТ на Юри Варошанов за прекрасната карта и информация, които ми предостави относно влизането в Петра без билет ( за информация - билета за Петра е към 50 евро и цялото нещо е страшна машина за пари). Иначе наистина е нещо невероятно :)) Отдавна мечтаех да дойда тук и ето че стана :) Сега планът е 2 дни в Акаба на каучсърфинг и после или ще се върна до Вади Рум или ще продължавам за Египет. При всички случаи до 5 дни най-много ще съм в Египет и се започва с Мама Африка :))))?





2 коментара:

Анонимен каза...

Тери, как се влиза в Петра без билет?

Tery каза...

Ами не е особено трудно, всъщност по-лесно, отколкото очаквах. Първо преди да замина получих карта от Юри Варошанов, който е влизал така преди мен и сподели наученото, което ми бе много полезно. Ако желаеш мога да ти пратя тази карта на имейл. Всъщност освен мястото, откъдето те са влезли, има и още поне едно леснодостъпно. Живеех три дни с бедуин, който познава Петра повече от перфектно и той ми показа още един вход, който всъщност използвах. Намира се между къщите на бедуинското селце Ум Сайхон, което е просто 3 км след входа за Петра все по пътя. Там между къщите тръгва пътечка надолу, после пътечката изчезва и се движиш по импровизиран маршрут като знаеш горе-долу каква посока да следваш. Всичко това правиш още по тъмно, към 4-5 сутринта. Горе долу за половин час си долу в каньончето. Слезеш ли веднъж там, се скриваш в някоя от многобройните пещери в скалите и чакаш да стане поне 8-9 часа, когато в района вече са влезли първите туристи. Смесваш се с тълпата и не би трябвало да имаш проблем. Ако някой нещо пита кажи, че билетът ти е у твоя гид, а той те е пуснал сам да се разхождаш :) Доста туристи имат гидове там. На излизане никой не ме пита за билет, но аз предвидливо се слях с голяма група и излязох с тях през главния вход. Общо взето има не едно място, където склоновете са по-полегати и може да се проникне в Петра, но ми се струва, че по пътеката от селото е най-лесно. Задължително по тъмно трябва да влезеш! После почват да минават всякакви хора, така че веднага ще те видят.