Тайванско обсебване :)



снимка за настроение, от Розовата джамия в Шираз, Иран, само тази успях да кача сега

Ехх, позагубих се из уникалната тайванска природа и блогът го отнесе :) Все не мога да пиша, а толкова много се събра за разказване. Когато се прибера, ще има да преписвам... изписах вече 5 теtрадки и карам шестата :) Последнияt почти месец прекарах в Тайван - островът, които направо ме обсеби, или аз него :) Много места обиколих, основно из планините, невероятни красоти видяха оците ми, очаровах се от природата, животните, хората, лекотата на пътешестване из острова, било то пеш или на стоп... С други думи въобще не горя от желание утре да го напусна и да се върна в Мордор (Китай). Но за jaлоcт няма как, визите и времето ограничават, а и близките ми страшно ми липсват и трябва да вдигна темпото ако искам да се прибера преди април догодина, а аз искам. Вчета взех успешно виза за Виетнам и на 26-ти се надявам да вляза в страната, след планирани 6-7 дни стоп през китайския Ад. Нямам търпение да стигна Югоизточна Аziя като ще започна от Виетнам и ще карам по ред.
Досега пътуването върви повече от прекрасно! Живея изцяло на палатка и се придвижвам до голяма степен пеш из последните страни и се чувствам страхотно, всичко много ми харесва, краката ми свикнаха на 12 часово ходене без почти никакви почивки. Режимът ми е всеки ден един и сащ - събуждане в 5:00 без аларма, в 5:15 вече съм на пътя и гледам изгрева в движение, обикалям до припадък всевъзможни места до 18:00, когато вече е тъмно. Тогава си лягам и реално спя почти по 11 часа в денонощие. Добре си поживях в тази част на Аziя, не мога да се оплача от нищо :) Последният ми хост в Каучсурфинг беше в Душанбе, Тажикистан преди много много време и сега за първи път имам хост в Таипей за две вечери. Голяма пауза, през която няколко пъти ме поканиха хора, взели ме на стоп и другото време - хотел "милион звезди" :))
В Тайван и стопът е невероятно добър! А Япония и Корея много ме очароваха със старите си храмове, дворци, природа... въобще не си ги представях така, много приятно се изненадах, имах доста лоши очаквания. А Тайван бе черешката на тортата - толкова много ми харесва, че всяка седмица се опитвам да се навия да си тръгна с ферито в неделя и всяка седмица оставам (стискайте палци утре вече да се кача на ферито, че е само в неделя :))

По отношение на материалните неща - апаратът се развали наскоро, но го отремонтираха за скромните 23 долара и пак си работи. Палатката за огрмона моя изненада още се държи, оцеля големи ветрове, не знам изобщо как още е здрава при положение че всеки ден я разпъвам, а е от декатлонските за 42 лв купена и ползвана миналата година на вело трипа. Сандалите ми, купени в Боливия през 2015-та и носени всеки ден оттогава, без дните когато има сняг в Хасково :) - вече са доста зле, много скъсани, но още ги нося, два пъти ги давах на обущари и ги позакрепиха, но сега вече са съвсем зле. До последно сте ги нося, не искам да купувам нови поне не скоро. Общо взето на този етап всичко ми е поокасано и опърпано, навлизам в клошарската фаза, само раницата още е читава :)) Тениски, панталони, чантата на апарата... всичко е изкорнемо, протрито, с разнищени шевове... абе картинка :) Нека де, тъкмо няма да хващам окото на разни крадци и измекяри в останалата част на Азия. То тук в последните страни ужасно се разлигавих... оставям раницата на какви ли не места, палатката няколко пъти без надзор и отивам нещо да разглеждам, но тук просто шанса някои нещо да пипне е под нулата!! Толкова е безопасно и изобщо на никoй през ум не му минава да краде, даже и в големите градове. Всичките последни страни са с много много ниско ниво на престъпност и докарват до развиването на лоши навици на спокойствие и безгрижие, от които сте трябва много скоро да се отърва. Понеже ми е доста нервно да ходя с всичките си снимки от последните 5 месеца без да имам никакъв backup, вчера купих hard диск, на които да ги копирам и да ги изпратя при първа възможност вкъщи по пощата или по някой, който сте пътува за БГ от Югоизточна Аziя. Ако случайно някои чете това и планира да пътува за България от Виетнам, Лаос или там някъде, и би желал да вземе със себе си супер лек hard диск, ще ми помогне невъобразимо много! В БГ може да го изпрати до офис на Еконт за сметка на майка ми, така че реално нищо няма да струва, а помощта ще е гигантска, защото ми е малко нервно да пращам hard диск с всичките ми снимки по пощата, а по DHL е много скъпо. 

Какво мина и какво предстои в това пътуване:
Планове както обикновено нямам, само общи идеи, които претърпяват хиляди промени постоянно. Първоначално щях да тръгвам от БГ през Иран и Индия, в последствие тръгнах на север през Становете, за което решение много се радвам, успях да видя вълшебни места. Мислех също да обикалям доста в Китай - тотално се отказах като видях какво е и вместо това си прекарах времето за Китай в Япония и Тайван. Сега смятам да пообиколя за не особено дълго време Виетнам, Лаос, Kамбодja, Тайланд и Малаiziя, няма изобщо да ходя в Сингапyр, стига ми едно посещение. От Малаiziя искам да взема ферито за Индонезия и там от остров на остров. ходи ми се и до Борнео много, искам и Бруней да видя, също и Филипините. Така като гледам, времето май няма да ми стигне даже до Папуа, където много искам да отида, та какво остава за лодки из островите на Пацифика и Френска Полинезя - сте останат за отделно пътуване, само там. Просто няма как преди април да успея да обиколя толкова места колкото и да бързам, фериботите са бавни, стопа по суша също не очаквам да е бърз особено в Индонезия. Така че за да се прибера до края на март, ще трябва да спра или до Индонезия, или и Филипините, ако успея да включа. Сте се надявам до последно да остане време и за Папуа, ако не, в другото пътуване, което вече мисля да е само по островите. Но преди това искам да се прибера за известно време да помогна на близките си и да се разтъжа, че ужасно ми липсват. Ако не бързах заради тях, това пътуване щеше да продължи вероятно 3-4 години, защото всеки ден ми е все по-вълнуващо и интересно, и просто не искам да свършва. Кипя от толкова много енергия, имам сили и желание да отида навсякъде, да се докосна до всяко кътче, всеки ден е уникален и изпълнен с приключения :)))
Сега трябва да ставам от компютъра в библиотеката и да отида най-после да разгледам Таипей, че градът има доста инетерсни места за гледане, а време нямам, утре трябва да си ходя :( Следващото включване нямам идея кога и откъде ще е, а дотогава - бъдете здрави всички, изпращам многo слънце и усмивки от Тайван!

хайде и една от Памир, за разкош :)) няколко месеца назад...

11 коментара:

dimitrovgrad каза...

Връщането на стоп ли ще е и откъде.
И аз пътувам,но в България е най-хубаво.

Бале каза...

Ей, Тери, я гледай колко много неща съм изпуснал. Сега поне ще имам доволно материал за четене. Ходих и аз в Тайван начлото на август и много ми хареса. Видях се там с една приятелка, с която се запознахме случайно в Сингапур 2006-та. Изкарахме си знаменито. Разгледахме различни села, два водопада, някаква планина и куп други интересни неща. А иначе в тайпе по цяла нощ се наливахме с бира на едно тротоарче. Поздрави!

Tery каза...

Ooo Bale, mnogo se radvam, che pishesh :) Unikalen e Taiwan, ne znam dali moje na nqkoi da ne mu haresa, prosto e prikazno! Osobeno ako se zabiesh v planinite, tolkova e krasivo i e palna divotiq :))) Mnogo mi lipsva ve4e.
Pozdravi ot Hong Kong! Treti den sym tuk ve4e, pojivqh si edna ve4er s bezdomnicite, mnogo interesno prejivqvane, edna nost spah na vrah Lantau - egati studa beshe hehe, snosti puk spah na izvestniq vrah Victoria, abe ludnica - vse na inetersni mesta nostuvam :) Utre pak obratno kum Kitai za posleden shturm na Mordor, ste stopiram denonostno da stigna granicata s Vietnam i da se izmakna ot Ada :)

dimitrov6, ne znam kak ste stane vrastaneto, ne smeq da mislq zatova zastoto otkum Kitai nqma da e sas sigurnost, nikoga ne iskam da stapvam tam pove4e po nikakav povod, a otkum India ne moje zaradi vizata za Pakistan. Trqbva mi chudo da si namerq lodka za Evropa, inache ste zaciklq mnogo zdravo v india, ako izobsto stigna do tam, poneje granicata i s Birma nali pak e zatvorena za nezavisimi turisti....napravo ne znam, sviva me korema kato si pomislq za pribiraneto.

Muzikalen pozdrav za vsichki :) - https://www.youtube.com/watch?v=w-Ng5muAAcg

Надя каза...

Преди 16 години живеех с едно момиче-съквартирантка. Тя толкова се обсеби от китайските неща, нарочно не пиша култура, че си намери онлайн работа и в последствие съпруг /милионер/ в Тайван - те са китайци все пак... но тя беше хитрица...затова избра китайците в Тайван, пред тези в Китай☺☺☺. Но интересно, роди си децата в Хасково и продължава да прекарва по 3-4 месеца там. Научи ги на български, макар, че тя е бг туркиня. Та, от нея знам, че там престъпност просто няма. Хората са като машинки и са дисциплинирани. Това беше отклонение.
Иначе, за десети път чета пътеписите за Южна Америка. Лягам си с теб и другарчето ти още от април месец - след дългите дни разправии и емоции с две малки деца - не знам защо - успявам да си почина , все едно аз ходя на стоп и се лутам. Успявам да вляза в емоцията и да я изживея. Освен това, когато чуя по ТВ за някоя дуржава - грабвам си телефона и отварям блога - "да видим Тери какво казва", да не ме лъжат безогледно от телевизора. Следваме те и се надяваме да посетиш всички държави и островчета отбелязани на картата. Ако не стане-не се депресирай -пак ще идеш специално за ОКеания.

Tery каза...

Wow, mnogo mil komentar, Nadq, blagodarq ti :) Mnogo me radva, che nqkoi namira razkazite mi za interesni i dori gi saprejivqva, Ujna Amerika si beshe golqma emociq otkadeto i da go poglednesh :) Vse pak ne priemai napisanoto ot men za chista istina otnosno stranite, tova e prosto moeto prejivqvane i taka da se kaje - moqta istina, bazirana na lichen opit. Toest ako nqkoi drug e bil na sastite mesta, moje da ima totalno razlichni vpechatleniq i prejivqvaniq :)
Za Taiwan specialno ne znam dali ima chovek koito bi kazal, che e opasno ili che ima prestapnost, tuk prosto ne moje da ima dve mneniq, stranata e super spokoina :) Sega sym treti den vav Vietnam, sled uspeshno izmakvane ot Kitai. Tuk e super krasivo, bqh veche v dve pesteri i edin neveroqten vodopad, vsichko e prikazno krasivo kato priroda! Sega se otpravqm kum nacionalen park Ba Be, posle kum Sapa i taka natatuk. Tuk ve4e trqbva dosta da si otvarqm ochite za nestata si i nikade ne si ostavqm ranicata ili palatkata bez nadzor :) Drug svqt e, zavrastam se v "liliputskite darjavi", kakto bi kazalo drugarcheto. Vchera si pera pantalonite na edna cheshma i momentalno doide edna baba da mi poiska pari :( Ta tolkova sas spokoistvieto, tishinata, qkite mesta za kampvane i bezplatnite toaletni...
A za Okeania vaobste ne se depresiram, daje iskam da e otdelno patuvane samo za tam, a ne da q pretupam sled Aisa. Sega ste e samo Asia, prosto ako iskam vsichko na kup da vidq trqbva da ne se pribiram pone 3-4 godini, a nahsite ujasno mi lipsvat i imam edin kup rabota v Haskovo kato se varna, zemqta samo mene chaka... Taka che ste go razdelq na dve tova patuvane sas sigurnost, inache ste stane ujasno dalgo. A Asia e tolkova interesna, che si struva da se opoznae na po-bavni oboroti.

Надя каза...

Направо не мога да си представя тука в БГ, например, да си правиш нещо на някоя си чешма и някоя баба да дойде да иска пари. Поне тука са направени "в памет на" или "за здраве на", а и нашите бабички по селата са с толкова чисти и нематериално развити души. Как им щуква на главните да искат пари, вместо дори да те извикат и предложат вода. В БГ все още битува онова дълбоко човешкото от време оно, че на странника вода и храна, та дори и подслон не се отказват. В днешно време, може да ги е страх хората за подслона, но вода и храна повечето дават. Особено нашите баби.

Tery каза...

Ami Nadq i az ne moga da si predstavq, no tuk horata imat otvratitelniq navik kato vidqt chujdenec, da iskat pari za vsichko i kolkoto se moje pove4e, nqma da razpravqm kak se opitvat da lajat s cenite, no ako gi znaesh, nomera ne minava. Az imam mnogo natrupan opit v takav tip darjavi i nqmam problem da razbera realnata cena, da se pazarq i vaobste da ne se ostavq da me lajat, no pove4eto turisti kalvat na vadicata i mestnite na tova razchitat. Nashite babi sa zlatni :) Moje bi samo taiwanskite babi moje da gi stignat :) Inache dosega vav Vietnam sreshtnah kakto mnogo alchni hora, taka i mnogo shtedri. Cherpeha me, karaha me ekstra makar da ne otivaha na sastoto mqsto, izobsto ne moga da se oplacha ot horata, samo dnes da vzemem - stopat na izlizane ot Hanoi beshe super lesen, a posle me kachi kamion, cherpi me plodove momcheto, a nakraq vmesto da me ostavi da prodalja na stop poslednite kilometri do pristanisteto, bez izobsto da se usetq povika motorche-taksi, plati mu da me zakara i ne poiska i stotinka, na men losho mi stana ot taq dobrina, ne znam kakvo ste trqbva da napravq v toq jivot za da se otplatq po nqkakav nachin na sveta i na horata, koito tolkova mnogo sa napravili za men, moje bi nikoga nqma da uspeq. Prosto v tezi strani ima hora ot dvete krainosti, naprimer onzi den ot Lao Cay me vze kola, shofiorat me kara ima-nqma 10 km i na slizane mi poiska pari. Opitah se da mu obqsnq, che sym na stop i che toi ne e taksi, nqma znak za takova i ako e iskal pari da e kazal v nachaloto. Chicheto se razbesnq sled kato slqzoh i otkazah da platq, zapochna da mi preprechva patq s kolata si sqkash ste me blaska, nakarq se prinudih da go zaplasha che ste se obadq na policiqta za da se razkara, stana golqma patardia. I tova za 10 km v negovata posoka. Taka che ima hora i ot dvete krainsoti, ednite izlizat ot patq si da ti pomognat, gotovi sa da spodelqt kakvoto imat s teb, a drugite prosto iskat da ti oderat kojata. Svqt golqm, hora vsqkakvi :) No kakto se ubejdavam vseki, ama naistina vseki den - svetat e golqm i spasenie debne otvsqkade :)))))
Pozdravi ot Cat Ba island :) Utre i vdrugiden ste sum tuk i mislq mnogo da obikalqm :))) izglejda super krasivo!!!

Tery каза...

Slusham si v momenta pone za 10-ti pat novata pesen, koqto mi stana bezkraino lubima, chakam dajda da zavali, a palatkata mi maaalko se poskasa i ot obikalqne na ostrova dva dni vse ne stiga vreme da q opravq :) I si mislq za krasotite, koito vidqha ochite mi poslednite 5 meseca... i napravo ne moga da si otgovorq na vaprosa - s kakvo zaslujavam vsichko tova?! Tolkova prekrasni mesta, tolkova dobri hora po patq mi... vseki den novo prikluchenie, novo izpitanie, novo chudo i novo spasenie... Muzikalen pozdrav za vsichki, osobenio za nai-prekrasnite roditeli na sveta - moite - https://www.youtube.com/watch?v=ChcR2gKt5WM

венци555 каза...

айде огромен успех тери много безаварийно и супер мн приключение из тази азия, остави някое недокоснато кътче и за другите пътешественици хахха :)

PS каза...

Тери, от къде взе виза за Пакистан, ние искаме да отидем там, но нещо ни притеснява визата.

Tery каза...

Ne sym ,nqmam visa za Pakistan, koeto mi e osnovniq problem za pribiraneto do BG. Moje da se vzeme samo ako si v Bulgaria, ne moje ot druga strana. Trqbva da idete v posolstvoto im v sofia, shte vi poiskat edna kupchina dokumenti i samo tam vsashtnost moje da q vzemete, ot druga darjava ne moje.